piątek, 13 kwietnia 2012

,,Degrengoland..." vol.2



W końcu się doczekałem :)
Pierwsza wiadomość doszła do mnie prosto z Ziniol'owego poletka, podczas ogarniania w pracowni Wklęsłodruku ostatniej wersji ,,Ofeliona..." ;)

Już od dziś można ściągnąć drugi zeszyt ,,Degrengolandu", do którego miałem przyjemność zrobić okładkę wraz z innymi twórcami.
Ku mojemu zdziwieniu i zaskoczeniu ilustracja stała się okładką główną komiksu ;)

Zapraszam na oficjalną stronę ,,Degrengolandu", gdzie co tydzień ukazywane są kolejne plansze komiksowe- swego czasu promował go podczas 11 odcinka Hasającego Dialektu Sarkastycznego sam Mr. hds (który widnieje na okładce jako główny bohater- Jah Kozłowski)

Z miejsca chciałbym podziękować Maciejowi Pałce za propozycję, bardzo miłą współpracę i korespondencję ;> 
mam nadzieje, że będzie to bardziej początek ,,czegoś", niż jednorazowego zlecenia ;)


Wraz z okładką pojawiły się również w zeszycie szkice wstępne-
 za co również dziękuje :)

Preludiumy, tak długo skrywane można było zobaczyć już dużo, dużo wcześniej u mnie na poletku (tu, tu i tu), a etapy końcowe już bodajże od stycznia na Digarcie, Variarcie czy nawet tutaj w zakładkach- szkicowniczek i malarstwo- w ten sposób sam hds przedwcześnie dowiedział się o tym projekcie ;)


 ,,hds jako Jah..."

akryl + olej

100x70


 Dlaczego właśnie Ja jako dziobak & dlaczego właśnie hds jako główna postać?

Maciej od samego początku naszej Ham&Kid'owej kooperacji przyglądał się nam z boku, oczekując na rozwój artystycznych wydarzeń i wcieleń w jakie zostanie wrzucony Freak ;)
hds- komiksowy zapaleniec dający swoją facjatę & K.I.M.- początkujący rzemieślnik dziobiący swoje chrabąszcze ;)

Po rozpadzie i cichych naszych chwilach, wpadła propozycja zrobienia ilustracji i ustylizowania właśnie hds'a jako głównego bohatera- mimo naszego rozejścia- co było dużym znakiem zapytania czy się tego podejmę ;) mimo, że dostałem od Niego zakaz używania jego wizerunku w nowych odsłonach i pracach do których nie powstał materiał fotograficzno szkicowy, to jednak zerwałem naszą umowę- chcąc po prostu w ten sposób podziękować hds'owi za piękny rok inspiracji, a sam zeszyt z Jego facjatą niech stanie się dla Niego pewnego rodzaju miłą pamiątką jako konesera sztuki jaką jest komiks- mimo, że tak samo go kocham jak i nienawidzę jednocześnie- i to mnie martwi, że nadal jest moją pindoloną obsesją ;>




 tusz na kartonie

3 x 50x70





anu i obowiązkowo dedykacja muzyczna

;P

6 komentarzy:

  1. Cała przyjemność po mojej stronie.
    Swoją drogą, zupełnie zapomniałem o tych odrzuconych podmalówkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to podziękowaliśmy sobie obydwoje ;)
      czasami lepiej nie pamiętać o początkach ;>

      Usuń
  2. Piękne pekaesy :)

    Prace tak mi się podobają, że aż mi głupio sępić ewentualnych przeznaczonych do śmnietnika historii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chrabąszcze odrzucone chętnie powędrują niedzielą na Twe włości, bo sam przedstawiony olewa je sikiem komara ;)

      pekaesy obowiązkowe z racji g(ł)ównego bohatera ;P

      Usuń
  3. GRATULACJE! Rysunki lepsze niż kolor ;) Duużo lepsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje Doro :*

      jak wiadomo jestem bardziej graficzny niż malarski- i tego się trzymajmy póki co ;>

      Usuń